Пропускане към основното съдържание

Грижа за косата

                                             Грижа за косата

Грижата за косата си е цяла наука ако питате мен. Понякога е голямо лутане докато намериш правилните продукти. Всичко зависи от типа коса, цвета, структурата на косъма, формата на подстригване и още много, много неща.
Тази публикация ще посветя на любимите ми продукти за коса, които съм ползвам в момента и които харесвам за косата си.
Аз изключително много експериментирам с продукти за коса-къде успешно, къде не. Като се замисля може би косата е нещото да което най-много се грижа във визията си.
Нека на първо място уточня каква е моята коса, а след това и грижите, които полагам за нея.



Естественият цвят на косата ми е тъмно кестеняв-почти черен. Гъста е, бухнала, косъма ми е плътен, твърд и лесно се поддава на обработка. Имам права коса, но често се чупи на най-различни места. Дължината както ще видите и на снимките и някъде до гърдите. Подстгригвам я на всеки 2-3 месеца с по 2-3 см.
Обожавам дългите коси, но в моментът в който ми сатне по-дълга започва и повече да се изтощава, което не ми харесва. Най-голямата ми дължина е била до средата на гърба. Винаги се заричам да я пускам до кръста и това ми е голяма мечта, но доста често ме спохожда и желанието да я отрежа малко повече и така все не достига до заветната дължина.
Порастне ли много краищата се изтощават, изтъняват, стават сухи, заплитат се, изсква много поддържане, понякога дори ми пречи. И в крайна сметка се оказва, че предпочитам да имам не чак толкова дълга, но здрава коса, отколкото безобразно дълга суха метла.
Историята на косата ми е дълга. Големи експерименти съм си павила. В тийн годинте бях на червени кичури, после я боядисах цялата червено/по-тъмно червено, не от онова огненото/. След това лешник, шампанско/почти русо/ и всякакви нюанси на шоколадовото и кестена.
От две години и половина не съм я третирала изобщо. След изрусяването и другите експерименти си изпатих доста и в следствие на това реших да спра да я тормозя.
Много усилия положих-шампоани хубави, маски домашни и купени, редовно постригване, витамини и всякакви глезотии. Сешоар почти не ползвам-само в студените месеци, преса-един път на три месеца и при по- специални поводи.
Обожавам къдравите коси и затова често си я навивам с ролки-дунапренени, маркучи, с лента, с фолио и т.н. Предпочитам по-щадящи методи от пресите и машите и по-естствени къдрици.
Откакто спрях да си тормозя косата тя ми се отпалти двойно. Възвърна си здравината, блясъка и ласкавината.
С течението на времето разбрах, че суетата не си струва постоянния тормоз над косата. Пред гидини се изправях през ден, къдрех се с маша, боядисвах се и правех какво ли не за да имам хубава прическа.
Сега се харесвам много повече с коса в естествен вид. Често само я къпя, оставям я да изсхъне сама и това е. И съм доволна-не капе, не цъвти толкова и изглежда добре.
Другото, което трябва задължително да спомена е, че имам чувствителен скалп. Не ми понасят много от шампоаните, които се предлагат в търговската мрежа. Доста пъти съм имала проблеми с раздразнен скалп и пърхот, просто кожата на гравата ми е такава. Затова много внимателно избирам шампоаните си и гледам да са колкото се може по щадящи.
Относно миенето на косата-няма някакви правила. Обикновено я мия на 2- максимум три дни. Не е нито суха нито мазна, по-скоро е нормална-към леко суха. Има какви ли не митове за миенето на косата, но тук няма да се спирам на тях, защото е излишно да се говори. Всеки сам преценява кога, как и с какво да си мие косата.

Ще сложа няколко снимки за да видите каква е косата ми, направена по различен начин-в естествен и в обработен вид. 

Тук е естествена, току що измита, изсушена със сешоар. 



На слънце се сдобивам със червеникави отенъци/които не ме дразнят никак/. Може би все накъде са останали части от последната боя/ много тъмно кестенаво на Кастинг/, които още не са израстнали. Когато е на слънце косата изглежда доста по-светла отколкото в действителност е.

Тук съм накъдрена с дълги меки ролки/маркучи/ 
Много естесвено стоят къдриците. Все едно косата ми си е къдрава. 



А тук съм изпарвена с преса.




Към този момент, косата ми е с 3 см по-къса от това, което се вижда на снимките. Миналата седмица обрахме връхчетата и намалихме малко от дължината. Сега целта ми е равна коса. Никави филажи, накълцани етажи и прочие. 

По отношение на продуктите-гледам да не ползвам толкова много неща, защото в един момент се прекалява и може да се получи обратен ефект на желания. 
Шампоан, балсам, маска и спрейче са напълно достатъчни. Понякога ползвам кристали, правя си домашни маски, обливам косата с коприва, втривам в корените различни серуми. 

В тази публикация ще обобщя продуктите, които в момента и в близките месеци и години съм използвала. 

1. Шампоани-шампоана е най-важната грижа. Избора тук за мен е много важен. Тъй като е задължително да не ми дразни скалпа, да не ми премива косата, да няма много вредни съставки, да не ми образува пърхот/да все още има достатъчно големи боклуци, които докарват този проблем/. 
Нуждите на всяка коса са различни-на едни им понасят определини продукти, на други-не.
Толкова много шампоани съм изпробвала, че ако тръгна да ги броя ще настане истински хаос. 
Тук ще спомена онези, които са ми помогнали и които харесвам най-много. 

Масови марки+ продукти без парабени
Шампоан Здраве Актив-с кофеин и таурин, заздравяващ косата. 
100% блестаща и силна коса 
стимулира растежа
подсилена и здрава коса
против пърхут
без паребени и силикони 
Открих тези шампоани преди около 3 години, когато косата ми беше много изтощена и капеше доста. Тогава правех диети, имах стресираща работа и всичко това ми се отрази. Ползвала съм почти всички видове от сериата здраве актив. Марката здраве определено си заслужава да се пробва. Лично според мен за тези пари/около 5 лв/ шампоана по нищо не отстъпва на по-скъпите шампоани. 
Измива добре, не съдържа вредни съставки, на скалпа се отразява отлично, бори се успешно с пърхота. А като си измия косата е толкова гладка и мека, лесно се разресва, обемна е и няма нужда от каквото и да е оформяне. Направо съм удивена от гладкоста, мекотата и вида й. 
Не очаквах да остана толкова доволна. 
Шампоанът е изключително подходящ за проблемите на скалпа и успешно се справя с тях. Единственото, което не ми допада е, че много, ама наистина много се пени. Образува се голяма пяна, но пък ако не прекалиш с количеството това не е проблем. 
От другите видове съм ползвала за обем-няма такова чудо, с този шампоан се превръщам в Тина Търнър. :D 
Ползвала съм и за чувстветелен скалп с алое вера и клисечския против пърхот. 
Съвсем наскоро излезе и такъв с хинин, но него не съм го изпрабвала още. 
С една дума-чудесен шампоан, на супер цена.
Често не ползвам балсам като се измивам с него, защото няма нужда.

Шампоан Каси с боров катран

Това е любим продукт, използван многократно от мен. Смешна цена, но е страхотен. Чела бях по форумите за него и реших, че нищо не губя да го пробвам. Както виждате струва 1.55 лв.
Заздравява косата и я прави обемна, мирисът на катран не е силен и почти не не усеща. Катранът се използва най-вече за мазните коси и е известен с редица полезни качества. Шампоанът се води против пърход и косопад, възстановяващ нормалният баланс на скалпа. 
Мога да кажа, че за пърхот е ефикасен, за косопад също помага, и заздравява много косата. Недостатъци-изсушава малко, трудно се разресва и трябва да се използва балсам. Косата обаче става много мека и бухнала. 
Този шампоан за тази цена се отразява прекрасно на косата ми. 

Шампоан Клоран с екстракт от китайски божур
Това е любимец номер 1. Най-много ми допада това, че измива изключително нежно, пени се умерено, придава страхотна мекота и блясък, има хубав аромат на рози, не съдържа парабени и силикони и е много щадящ. 
Шампоана е за чувстветелен скалп и ежедневна употреба. Струва 14 лв-200 мл, а 400 мл-22 лв.


Друга положителна изненада за мен е този шампоан на Мраката Грийн мастерс.
Марката ми беше непозната. Но използвах няколко нейни продукта и сега мога да заключа, че е добра.
Шампоанът е с коприва, отново без парабени и силикони. Лек е, мирише на коприва, прави косата ултра мека и лъскава. Харсева ми като цяло и бих си го купила пак. Струваше към 6-7 лв някъде.



 Един шампоан, който преди години много харесвах, е жълтия със седем масла на Глис Кюр, но напоследък не съм ползвала. Когото косата ми беше руса и суха много ми помагаше. Споменавам го тъй като дълго време ми беше фаворит.
Скоро не съм го ползвала, защото просто в момента купувам други неща и не съм се сетила за него. 
 Gliss nutritive Shampoo-мирише ми много приятно на круша. За дълга коса склонна към цъфтене. Помогна ми наистина с цъфтежите, но не съм разчитала и само на него. Прави косата изключително гладка и на една суха и изтощена коса действа отлично.

Другият шампоан от тази серия е Gliss Asia Straight -изправящ и изрлаждащ косата. Естествено, не очаквайте чудеса, косата се изглажда видимо, но ефект-преса няма как да получите. И от този шампоан съм доволна. Съставките са азиатски-орхидея и бамбук. 
Ползавла съм и много други шампоани, също и доста лечебни такива. 

Напоследък най-много използвам шампоаните на Здраве и на Клоран. Но този на Клоран малко трудно се намира по аптеките в по малките населени места, а дори и в големи градове съм го намирала трудно. Продава се само в аптеки и дрогерии, другаде не съм го виждала. 
Ползвала съм и така наречения конски шампоан-28 лв за 200 мл. Прави косата супер, но не ми понесе на скалпа и го спрях. 
От масовите марки не харесвам и не ползвал-Елсев, Гарниер, шаума и от сорта. 
Сега съм решила да изпрабвам нещо на Виши или на Дюкре. Ако някой има отзиви и препоръки нека ми пише, ще се радвам. Търся си лек, нежно измиващ шампоан, ускоряващ растежа и укрепващ косата. 

Серуми за коса: 

1-топ едно в листата ми е Себорал Форте с екстракт от чемерика. 
Ползвам го от годин и винаги когато имам нужда ми върши страхотна работа. Когато ме е нападал пърхотът за 2 седмици употреба проблема изчезва. Отдавна нямам пърхот, но когато ми се появи веднага посягам към себорала. Помагал ми е за ускроявне на разстежа и за косопад е незаменим продукт. 
Наистина ускорява разстежа и укрепва корените на косата. 
Това е продукт за различни форми на пърхот и косопад, за регенерация и растеж на косата. 
Това, което виждате на снимката е новата опкавка на лосиона. Много по-удобна с помпичка за пръскане и по-лесно се използва. Цената е по-висока от на обикновения себорал - 4.70 лв си го взех от една аптека. 
Важно е да не се ползва дълго и постоянно, защото билката чемерика е отровна в големи количества. Мириса е неприятен, това е недостатък, но пък с оглед на това колко е ефективен това няма особено голямо значение. 
Един наистина добър продукт-евала на хората, които са го произвели. 
На опаковката е посочено курса на лечение и как се използва. 
В момента го ползвам само за поддържане и превантивно. 
Продукт, от който винаги имам и ми е незаменим помощник. 

Още един продукт на марката Грийн Мастерс. Тази марка има богат каталог от какви ли не неща-грижа за лице, за тяло, за коса, домакински уреди, хранителни добавки и какво ли още не. 
Нещата им са базирани изцяло на натурални, билкови екстракти. 
Това е Green Farmacy Herbal Elixir за изтощена, боядисвана и чуплива коса.
Отново не съдържа силикони, парабени и оцветители. 
Формулата е натурална, базирана на билкови рецепти от старите книги. Реконструира косата, укрепва, предотвратява косапада, влияе добре на себореята. Не утежнава и не омазнява косата. 
Билките, които съдържа са лайка, сладка трастика, корен от пшенични кълнове и подбел. Възстановява косата, прави я по-жизнена, по-здрава, по-гъста,гъвкава и блестаща. 
Втрива се в корените на косата след къпане, не се изплаква, масажира се добре скалпа за да проникнат съставките. Не оставя лепкави следи, придава и обем.
Мирише на трева, сено и билки.
За сгъстяване не съм склонна да вярвам и не мога да кажа дали помага. Но ми харесва като продукт за поддържане на косата. Най-важното е,че не ми дразни скалпа и ми действа добре. Цената е 6.50лв за 250 мл. 

 На тази марка съм ползвала и тези две стимулиращи масла за скалп:

Това с люти чушки-стимулира растежа, прави косата гъста и здрава, спомага при поблемен скалп. Страхотен продукт за мен! Изхабих две опаковки. Подхранва чудесно. 
Това е с розмарин-прави косата невероятна. Такава мекота, такъв блясък. Маслата за дълбоко подхранващи и се затоплят малко преди употреба. Стои се поне 30 минути. Могат да се ползавт 1-2 пъти в седмицата преди измиване на косата. Нанася се само поскалпа. Много са мазни, но ако косата ви не е склонна към омазняване няма да имате проблеми. Хидратиращи и овлажняващи дават на косата необходимата й влага. 
Аз съм изключително доволна от тези масла. Предлагат се в 100 мл-5 лв. 
Това, което мога да кажа за тази доскоро неизвестна за мен марка, е че нещата им са на много добри цени и си заслужават. Хубавото е, че са от природни съставки. Имат богат избор от прадукти за коса за всякакъв тип и за различни нужди. 


Единствените неща от марката Елесев, които харесвам са спрейчето за коса и маската от сериата Total Repair 5-хубава серия наситна.

 Ползвала съм и шампоана им също, но беше отдавна. Общо взето Елесев не ми допадат, защото от всеки техен шампоан ми излиза пърхот и скалпа ми се раздразнява, като следват зачервявания и ужасни сърбежи. Неприатно е, да. Много момичета ги ползват, и от масовите шампоани тези се смятат едва ли не за най-добрите, поне по мои впечатления. Но това съвсем не е така. Не виждам нищо специално в тях. 
Единствено черевената серия ми допада. 
Маската е много хубава-придава блясък, плътност и обем. Ползвам я веднъж седмично след извимане на косата и подсушаване с кърпа като стоя по 3 минути, а някой път и по10-15 минути. 
Спрейчето също е страхонто-принципно не виждам кой знае каква полза от тези продукти, макар често да се смятат за задължителна част от грижата за косата. Специално този спрей ми харесва, защото ми помага да разреша косата си по-лесно, прави я много мекичка, мирише приятно и не утежнява. 
Това е балсам без отмиване, използва се след измиване на косата, на леко подсушена коса и само на дължините. 
Сериата съдържа про - кератин и серамид. Въстановява фибрите клетка след клетка, сруктората на косъма е възстановена.
Маската е около 13 лв, а балсамчето 5 лв. 



Кристали Сери

Кристалите ползвам отвреме-навреме. Тези на сери са ми фаворит. Забелязала съм,че когато ползвам кристали косата ми цъфти много по-млако, даже изобщо не цъфти. Иначе кристалите са просто силиконов продукт, който единствено изглажда косъма, придавайки добър външен вид на косата. Не можем да очакваме чудеса от тях, но определено помагат за цъфтежите и също така защитават от топлината. 
Около 8 лева е малката разфасовка, 14 лв е голямата. Препоръчвам ги на тези, които си търсят хубави кристали и се чудат какви да си вземат. 

                                              Грижа отвътре:

Както грижата отвън, така и тази отвътре е много важна за да имаме хубави коси. Тук ще се спра на з продукта, които приемам вътрешно за подхранване и укрепване на косата, през ранна пролет и есен-като превантивна мярка срещу косопада и за да поддържам косата си здрава и красива. 

Искам да отделя внимание на витаминте Приорин-витамини против косопад и укрепване на косата-немски са, най-доборото за косопа, къето съм ползвала. Всяка жена в определен момент се сблъсква с този порблем и не е никак приятно както знаем. Тези витамини много ми помогнаха когато имах такъв проблем-това беше в един доста напрегнат за мен период емоционално и физически. Пила съм ги само 2 месеца-повлияха чусдесно, после изпих още една опаквка само за подхранване. Пият се по 2 на ден-с много вода, преди ядене.
Скъпи са, но са много добри. Съдържат биотин, Л-цистеин, екстракт от просо и протеинова киселина. Езна опоковка съдържа 30 капсули, които стигат за 1 месец. Цената е варира около 40-45 лв. Поне з месеца е хубаво да се пият. При мен имаше ефект още в началото, а в последстивие косата укрепна, имаше повече блясък и по-здрав вид, а и ми се появиха много нови растежи.На ноктите ми се отразиха много добре-по-бръзо растяха и станаха по-твърди. За момента нямам проблеми с косата, но ако отново се появят бих заложила на тях. 

Много харесвам цинк+биотин на Абофарма. Това е хранителна добавка за коса, кожа и нокти. Пия ги вече втора година и съм доволна. Правя курс по 1 месец, после почивка и после пак, докато станат 3 месеца. Както казах вече всяка една хранителна добавка за да има ефект се пие поне 3 месеца.
За косопада-веднага повлияват, укрепват косата. За ноктите досега не съм видяла много голям ефект, но се надявам с по-упорито и продължително ползване и върху тях да се отразят добре.
Не обичам да прекалявам с хранителните добавки. Те наиситна са необходими да косата, но не бива да се пият много дълго време. А според моят дерматолог-не бива изолбщо да се ипят, защото много малко от тях съдържат естетвени съставки. Аз ги използвам 2-3 пъти в годината в сезините, в които косата е изложена на по-голямо изтощение и агрисивни фактори-пролет, есен.




Опаквоката съдържа 30 хапчета. Пият се по 1 на ден преди ядене, с много вода. Цената е около 6 лева. 


Друга любима моя добавка е фолиевата киселина



Пия фолиева киселина по препоръка на дерматолог за косата и кожата. И съм много доволна. Правя 4 месечен курс, всеки ден по едно хапченце.
Тази фолиева киселина съдържа 120 хапчета. Цената е около 4 лв.

Публикацията стана доста дълга. Мислех да включа и домашните маски, които си правя, но ще бъде по-добре ако за тях има отделна публикация. 
Какви продукти ползвате вие и как се грижите за косата си? 
Ще ми е интересно да споделите за да открием заедно правилният начин за отглеждане и поддържане на красива гриви. 

Пожлавам ви приятна Сряда-макар да е доста студена и навъсена! 
Грижете се за косите си и те ще ви се отплатят. Не си мислете, че сте по-красиви с права на клечки коса, а се доверете на естествената си визия. :) 
И на всички, които всекидневно тормазят косата си с вафли, преси и маши/а и особено на тийнейджърките/ ще кажа-помислете добре следващият път когато започнете да тормозите косите си-защото рано или късно това се отразява. Казвам го от опит. 
Когато се грижите добре за себе си ще постигнете резултати! 
 Хубав ден от мен! 


   




Коментари

Популярни публикации от този блог

Модата през вековете:Част 1 Ренесанс и Тюдори

Модата е нещо, което винаги стремглаво се развива. Тя се мени през различните времена и периоди от човешката история. Оформя се и се развива също така под влиянието на много фактори. Тъй като се интересувам много от история както вече споменах, у мен се зароди идеята да прочета и науча повече за модата през вековете. Винаги ми е било интересно какво се е носело в предишните епохи, какви са били жените тогава, как са изглеждали. От дълго време се канех да започна да се занимавам с това и много ми се искаше да разуча специално за женската мода в различните времеви периоди-Средновековие, Ренесанс, Ново Време и т.н. Основните източници, които ще използвам са главно чуждестранни интернет сайтове посветени на модата. С интерес откривам, че има много такива блогове и сайтове, в които хората интересуващи се от тази тема споделят своите знания.  Има доста различни източници. За мен е много вълнуващо да се захвана с това и започвам с голям ентусиазъм. Това „проучване” се оказа много п

Незаменими продукти:Шампоаните на "Здраве"

Здравейте! Днешната ми публикация ще бъде за един любим мой продукт за грижа за косата, а именно шампоан Здраве Актив. Реших да му посветя отделна публикация, защото смятам, че си заслужава да се пробва и, защото от доста време не бях попадала на такъв добър продукт на такава цена и с такова качество, който изпълни всички неща, които обещава. Искам да уточня, че използвам тези шампоани от доста време вече и затова представата ми е обективна, но все пак подчертавам, че това се отнася само до моята коса и моите нужди. Пробвала съм всякакви шампоани-и скъпи и много ефтини. Единствените три продукта, на които се връщам многократно са шампоаните на Здраве Актив , серията на Клоран с китайски божур и един медицински шампоан на Юсерин Dermocapiliare , за който по-нататък ще направя ревю. Правила съм си много експерименти и съм пробвала всякакви марки на пазара. Но това са трите шампоана, които идеално пасват на косата ми и удовлетворяват нейните нужди. Имам много чувствителен скалп и

Модата през вековете:Част 2:Рококо и епохата на Мария - Антоанета.

Здравейте, прекрасни!  Навън е доста студено и зимно, но на мен ми е пъстро и цветно, затова съм подготвила и една цветна, кичозна, розово-бонбонена и екстравагантна публикация, която ми беше много приятно да напиша. Запитвали ли сте се някога какви са били жените в миналото, как са се грижили за себи си, а как са се обличали? Харесвате ли костюмните драми, огромните обемни рокли и прическите в рококо стил? Ако се интересувате от историята и модата през различните епохи, днешната ми публикация е за вас и ще се радвам ако ви хареса и внесе хубаво настроение и разнообразие в деня ви. И така, ще става дума за мода, кринолини, прически през тази така пъстра и авангардна сама по себе си епоха на рококо. През XVIII век във Франция и на други места в Европа възниква промяна в културата и начина на живот в европейското общество. Започва епохата на Просвещението.   Просвещение:   Интелектуално движение в европейската философска и политическа мисъл и в