Пропускане към основното съдържание

Marie-Antoinette hair and make up for Halloween

Здравейте! Наближава празника Хелоуин. Тук в България няма традиция да се празнува, защото това е типично амреикаски празник, но през последните години все повече хора се маскират и у нас. Някои хора постоянно скачат срещу това да се празнува небългарски празник и не го смятат за правилно.
За мен това би бил още едни хубав повод да се съберем и да се забавляваме. И няма нужда да изпадаме в дискусии дали трябва или не да отбелязваме този празник-просто можем да си намерим повод за един ден в годината да се видим в една по-различна светилна-да бъдем други.
Ще ви покажа как да пресъздадете визията на френската кралица Мария-Антоанета.
Отдавна исках да пробвам грим и прическа в този стил и затова съм много ентусиазирана да споделя с вас, това, което се получи. А защо не и да ви дам идея ако сте решили да се маскирате за празника.



Ако трябва да говорим за 18 век, най-важните характеристики във визията са свързани с бледия тен на кожата, огромното количество руж на бузите, бенките, лекият грим в розово-бели цветове и разбира се огромните кичозни прически.
Натруфеното е стилът на този вид мода-колкото повече, толкова повече-цветя в косите, перли, пера и какво ли още не.
Вдъхновена от тази визия и най-вече от филма на София Копола аз реших да се пробвам в създаването на един такъв образ.
Трябва да подчертая, че ще говоря само за грим и прическа.
Искаше ми се да заснема и клип, но може би по-нататък-все още не се чувствам напълно уверена, че ще се получи добре.
И така нека да започнем:
Като за начало ще покажа снимка–ще приложа много снимки в галерията за да се вижда по-добре и да можете да добиете по-голяма представа както за преческата, така и за цветовете в грима.
Държа да кажа, че това е моя интерпретация на стила на Мария-Антоанета и не съм се старала изцяло да наподобявам нея. Просто се вдъхнових истински и ми беше супер приятно да направя това.

                                                На тази снимка се вижда добре грима:





Наблегнах основно на скулите-сложих много ама наистина много руж в розови цветове. Нанася се с кръгови движения-това е много важно. Поставяш четката върху бузата, усмихваш се и правиш кръгови движения. Акцентът върху ружа е най-основното за рококо стила. За да го нанеса хубаво използвах голяма четка за руж.
 Другото, което се вижда на пръв поглед е бледия тен-аз не прекалих с него просто, защото съм достатъчно бяла попринцип. Идеята е да имаш порцеланова кожа. Аз просто използвах фон дю тен в цвят много светъл и близък до естествения ми. Фон дю тена нанесох с плоска четка за фюн дю тен-ако ви е удобно може и с ръце или с гъба. На мен ми е най-удобно с четка.
Устните-ярки, в малиново-розово. Те са другата част от лицето върху която се набляга. Много ярки цветове, излизане отвън очертанията. Сложих и малко блясък за устни отоново в малиново. Веждите подчертах с черен молив съвсем леко. 
Що се отнася до очите-тук нещата са наситна много лесни. 


Гледах много видеа и снимки за да почерпя идеи за грима. Навсъкъде той е естествен и едва забележим. Цветовете са в снежно бяло-до шампанско и бледо розово. Разбира се има и по-наситени варианти, но аз не се спрях на тях. Исках да създам една по-нежна и по-естествена визия, а не даприличам на палячо. 
Миглите също не са акцент-сложих малко спирала, като не съм се старала да извивам и напластявам много, за да се получи нежния ефект. 



Сенките, които използвах са на ето тези:
Палитрата е Flormar Ptetty compact quartet eye shadow.


Това са малки компакти сенки в четири нюанса. Има различни разновидности-аз си купих този вариант-Taste of Chocolates. Тук нама да разглеждам сенките ще им отделя специална публикация.

За основа използвах двата телесни цвята, като белият нанасям в горната част на клепача, под веждите, а вторият цвят–шампанско ненесох като основа върху целия клепач. За сгъвката на клепача използвах наситен розов цвят-сложих съвсем малко от него и прелях с четка за блендиране. 
Тези нюд тонове от палитрата се оказаха нъпълно подходящи, а и много ми допаднаха. Сенките са матови с лек блясък, който обаче едва се забелязва, което най-много ми хареса. 
Много важна част от модата и начина на гримиране през този период са били бенките. Изключително актуални са и жените винаги са си ги поставяли когато се гримирали. 




През 18 век съществувало модно увлечение по бенките. Дамите от висшето обществото и кавалерите дори са си ги рисували с помщта на специални моливи.
Според настоернията и това, което са искали да кажат жените са поставяли бенките на различни части от лицето си.
Освен естетическа цел, те имали и друго предназначение – да подскажат в какво настроение е този, който ги е сложил, и какви удоволствия обича. Тяхното разположение  било нещо като устанoвен код в обществото. Поставена на едно място, бенката означавала „свободна съм“, на друго „търся си мъж за вечерта“, на трето „страст към целувки“, на четвърто – решителност и т.н.
Аз поставих моята на лявата буза-така ми хрумна. В последствие разбрах, че означава човек с труден характер. 



Нещата, които са ви необходими:изкуствени цветя в различни цветове, пера– използах обици с пера, които съм закрепила в косата си; всякакви по-ексцентрични обеци, които ви се струват подходящи, ластици, черни фибички, маша за къдриците, перлички и какво ли още не. 
Можете да си изберете каквото поискате. Аз използвах само пера за плическата.


За да създадете огромния обем, който е характерен за епохата можете да изполвате много различини начини-да тупирате, да закрепите специлани положки. 
Докато се чудех как да го направя ми хрумна да използвам големи самозалепващи се ролки. 
Разделяме три големи кичура и увиваме всеки от тях около ролката-краищата на косата закрепваме с черни фиби в основата на ролката. 

Ето така:



Изполвах три такива ролки, които прикрепих една до друга с фиби. Опънах силно нагоре и напръсках обилно с лак.


Така се получи желания ефект, който исках. 


Важно е добре да се закрепят ролките с черни фибички. Останалата част от косата накъдрих с маша. Осавих я настрани, като отзад прикрепих къдриците с фиби. Може да се използва и тънък или силиконен ластик и да върже странична опашка-също стои много добре. 
Къдриците трябва да бъдат добре оформени-големи масури, много навити, а не небрежни. През този период къдриците са перфектно оформени на масури.
Снимките, от които се вдъхнових за тази визия:



Най-накрая сложих перата в косата. Можете да използвате всичко-изкуствени цветя, перли, ленти за коса-каквото искате. Ако ви допада повече пуснатата коса можете да не я прибирате на опашка както направих аз, а просто да разпуснете накъдрената коса от двете страни и косата свободно ще пада по раменете.



Тук добре се вижда, че грима е съвсем лек в розови нюанси, но пък червилото е доста ярко. Ако трябва да съм честна много ми допадна да се видя в подобна светлина. Това е нещо много различно и освен това е добра възможност да се видиш отстрани-какъв тип грим, какви нюанси и цветове ти отиват. Клокото повече експериментираш, толкова по-добре разбираш какво ти подхожда и какво не.


Това, в което се убедих е, че дори само една прическа и грим могат да те променят изцяло и да изглеждаш по много различен начин от обикновено-направо неузнаваем. Точно в това му е интересното на изкуството на грима. Аз самата изглеждам съвсем друга тук-аз съм си, но същевременно съм различна.



Когато се гримирам съм свикнала да използвам натурални нюанси-повече към златисто и кафяво, шоколадово, телесни цветове, лилаво или сиво. 
Тук съм в розово, което не от цветовете, които смятам, че ми отиват особено много. 
Но в тази визия то е съвсем лек цвят и сматам, че много добре се съчета с всичко останало.




Дълго подготвях тази публикация и още от самото начало бях решила да използвам комбинацията в розово и зелено-обеците и корсета с в свежи зелени цветове. За онези времена са били съвсем обичайни комбинациите между цветове като зелено и розово, жълто и зелено, оранжево и синьо, синьо и зелено, жълто и синьо, розово и бяло и най-разнообразни вариации-като цветовете в роклите за били особено крещящи и в най-налудничави комбинации, които днес едвали някъде бихме облекли. 

Ако харесвате тази визия може да заложите на нея за предстоящия празник. 
Аз все още не знам дали ще го празнувам, но за всекислучай ще си подготвя няколко неща, от които да избирам.  

Весел и слънчев ден от мен!



Коментари

Популярни публикации от този блог

Модата през вековете:Част 1 Ренесанс и Тюдори

Модата е нещо, което винаги стремглаво се развива. Тя се мени през различните времена и периоди от човешката история. Оформя се и се развива също така под влиянието на много фактори. Тъй като се интересувам много от история както вече споменах, у мен се зароди идеята да прочета и науча повече за модата през вековете. Винаги ми е било интересно какво се е носело в предишните епохи, какви са били жените тогава, как са изглеждали. От дълго време се канех да започна да се занимавам с това и много ми се искаше да разуча специално за женската мода в различните времеви периоди-Средновековие, Ренесанс, Ново Време и т.н. Основните източници, които ще използвам са главно чуждестранни интернет сайтове посветени на модата. С интерес откривам, че има много такива блогове и сайтове, в които хората интересуващи се от тази тема споделят своите знания.  Има доста различни източници. За мен е много вълнуващо да се захвана с това и започвам с голям ентусиазъм. Това „проучване” се оказа много п

Незаменими продукти:Шампоаните на "Здраве"

Здравейте! Днешната ми публикация ще бъде за един любим мой продукт за грижа за косата, а именно шампоан Здраве Актив. Реших да му посветя отделна публикация, защото смятам, че си заслужава да се пробва и, защото от доста време не бях попадала на такъв добър продукт на такава цена и с такова качество, който изпълни всички неща, които обещава. Искам да уточня, че използвам тези шампоани от доста време вече и затова представата ми е обективна, но все пак подчертавам, че това се отнася само до моята коса и моите нужди. Пробвала съм всякакви шампоани-и скъпи и много ефтини. Единствените три продукта, на които се връщам многократно са шампоаните на Здраве Актив , серията на Клоран с китайски божур и един медицински шампоан на Юсерин Dermocapiliare , за който по-нататък ще направя ревю. Правила съм си много експерименти и съм пробвала всякакви марки на пазара. Но това са трите шампоана, които идеално пасват на косата ми и удовлетворяват нейните нужди. Имам много чувствителен скалп и

Модата през вековете:Част 2:Рококо и епохата на Мария - Антоанета.

Здравейте, прекрасни!  Навън е доста студено и зимно, но на мен ми е пъстро и цветно, затова съм подготвила и една цветна, кичозна, розово-бонбонена и екстравагантна публикация, която ми беше много приятно да напиша. Запитвали ли сте се някога какви са били жените в миналото, как са се грижили за себи си, а как са се обличали? Харесвате ли костюмните драми, огромните обемни рокли и прическите в рококо стил? Ако се интересувате от историята и модата през различните епохи, днешната ми публикация е за вас и ще се радвам ако ви хареса и внесе хубаво настроение и разнообразие в деня ви. И така, ще става дума за мода, кринолини, прически през тази така пъстра и авангардна сама по себе си епоха на рококо. През XVIII век във Франция и на други места в Европа възниква промяна в културата и начина на живот в европейското общество. Започва епохата на Просвещението.   Просвещение:   Интелектуално движение в европейската философска и политическа мисъл и в