Пропускане към основното съдържание

Правила за отглеждането на здрава и хубава коса



Здравейте, днес ще си говорим отново за коса. Темата за косата е винаги актуална, но понякога в стремежа си всячески да се грижим за нея ние забравяме някои от най-лесните и прости неща, които се оказват всъщност най-важните правила, които да спазваме за да имаме хубава, здрава, лъскава и разстяща коса.Това са няколко прости истини, които ще ви помогнат да възстановите увредената си коса, да я заздравите и да й помогнете да расте по-бързо, дълга и здрава.Едва ли тези неща, които ще ви кажа са нещо ново за вас-те са коментирани многокротно и са всеизвестни ако сте чели по темата и се интересувате. Аз обаче искам да им обърна внимание, защото тези правила ми помогнаха много в поддържането на косата ми. Ще спомена нещата, които на мен ми помогнаха и които аз правя всекидневно в грижата си за косата.


1. На първо място поставям най-важното според мен нещо за да расте косата ни красива и здрава, а именно-да спрем използването на преси и маши. Много е важно наистина да не прекаляваме с употребата им, защото системно използвани те увреждат дълбоко структурата на косъма. Сама се убедих многократно, защото откакто сведох използването им до минимум косата ми се преобрази и съживи тотално. Има много други по-естествени и щадящи начина за да имате хубава прическа. Ако обичате кърдавата коса можете да си слагате меки или дунапренови ролки, да я къдрите с плитки или лента за коса. Просто оставете естнествената си коса, много често тя изглежда страхотно и много по-добре, отколкото изправена с пресата. Естествено когато имате повод или просто ви се прииска можете да си направите прическа с преса или с маша. Важното е това да не се превърне в ежедневие. 

2. Мийте косата си не повече от 2 или максимум 3 пъти в седмицата.
Това е много важно, защото колкото по-често миете косата си тя толкова по-често ще се омазнява. Ако имате нормална към суха коса, каквато е моята достатъчно е да я миете 2пъти в седмицита. Това ме посъветва и моят дерматолог.


3.Използвайте неагресивни шампоани.
Говорим за продукти без СЛЕС, сулфати, парабени и силикони. Това често са шампони, които не се пенят много и точно това е показател за качеството им. Те измиват косата много по-нежно и щадящо отколкото обикновените пълни с химия шампоани. Ако използваме такива шампоани създадени от по-натурални съставки косата ни ще изглежда много по-добре.


4.Избягвайте използването на сешоара.

Вярвайте сешоара може да ви докара проблеми като много суха коса колкото и рядко да го ползвате. След къпане оставете косата си да изсъхне естевено, не решете мократа коса, не търкайте енергично с кърпа. Естествено при някоя обстоятелства-например ако бързаме да излизаме или е зима няма как да избегнем сушенето.


5. Пийте повече вода.Поне 2 литра на ден. С това нещо аз още се боря, тъй като не съм свикнала да пия много вода. Много е важно за хидратацията, защото 70% от тялото се състои от вода. Ако не пием достатъчно вода косата ни ще цъфти, ще се накъсва и ще е суха. Да не говорим колко благоприятно и добре се отразява водата като цяло на здравословното сътояние, на поддържането на килогрламите и на организма.


6.Не се боядисвайте.
Естествено ако можете да го избегнете и ако нямата бели коси. Просто не е нужно да съсипвате косите си с тази химия. Боядисването е един от най-големите врагове на косата. Ако пък много държите на хубав и наситен цвят, по-добре изберете щадяща боя без амоняк, професионална и с добро качество, в цвят близък до вашия естествен и редуцирайте боядисването на 3 месеца по веднъж.

7.Масажирайте скалпа.
Често правя това когато съм измила косата и съм нанесла някакъв серум за подхранване в корените. Приятно е и помага за засилване на кръвообръщението, а оттам и за ускоряване на растежа. 

8.Не връзвайте косата си на стегнати конски опашки. По-добре използвайте фиби или шноли. Можете да вържете и хлабав кок. Прекалено честото връзване води до косопад и опъване на косата, при което косъма се накъсва. 

9.Пийте витамини. Всичко което съдържа цинк, биотин, протеини, омеги, рибено масло и прочие. Витамини от групата В са много важни за красивата коса, фолиева киселина и други хранителни добавки също. Те ускоряват растежа на косата.


10.Не решете косата много често-сутрин и вечер е добре. Не я четкайте агресивно, а разресвайте бавно и внимателно, започвайки от връхчетата към корените. Най-добре е да използвате едър гребен с редки зъбци ако косата ви е гъста и с твърд косъм. Аз използвам точно такъв дървен гребен.


Това са най-основните неща, които правя. Ако се сетя за още нещо ще допъплвам. Тук говоря единстевно и само за себе си, от личен опит и какво на мен е помогнало от тези методи. Считам, че те са основни и универсални за вска жена и трябва да се стараем да ги спазваме ако искаме да имаме здрава, нецъфтяща и хубава коса. 


Коментари

  1. Доста интересно. Аз гледам да не ползвам сешоар, но зимно време е малко трудно. Не искам да се разболявам.
    Да отбележа, че те включих в един таг. http://linasfavoritestuff.blogspot.com/2014/12/the-christmas-tag.html

    ОтговорИзтриване
  2. Зимата няма как. Но ако не бързаш да излизаш, пак може да я оставиш да изсъхне естествено. И все пак един сешор отвреме-навреме не би навредил кой знае колко разбира се.
    Благодаря ти за тага, ще го видя

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Модата през вековете:Част 1 Ренесанс и Тюдори

Модата е нещо, което винаги стремглаво се развива. Тя се мени презразличните времена и периоди от човешката история. Оформя се и се развива също така под влиянието на много фактори. Тъй като се интересувам много от история както вече споменах, у мен се зароди идеята да прочета и науча повече за модата през вековете. Винаги ми е било интересно какво се е носело в предишните епохи, какви са били жените тогава, как са изглеждали. От дълго време се канех да започна да се занимавам с това и много ми се искаше да разуча специално за женската мода в различните времеви периоди-Средновековие, Ренесанс, Ново Време и т.н.
Основните източници, които ще използвам са главно чуждестранни интернет сайтове посветени на модата. С интерес откривам, че има много такива блогове и сайтове, в които хората интересуващи се от тази тема споделят своите знания.  Има доста различни източници. За мен е много вълнуващо да се захвана с това и започвам с голям ентусиазъм. Това „проучване” се оказа много приятно заним…

Моят Коледен маникюр

Здравейте и за много години!



 Празниците вече минаха и тъй като тогава нямах никакво време да пиша сега дойде моментът да покажа няколко от маникюрите, които си направих покрай коледните и новогодишни празници.  Започвам с коледния ми маникюр. 
На Коледа разбира се маникюрите ни трябва да се колкото се може по-празнични и бляскави.  Аз заложих на червено с бляскави частици-от серията на Golden rose rich color  45-прекрасен червен цвят, с бляскави частички, който ми стана любим и доста често се лакирам с него.  Тази серя на Голден Роуз е с онези по-широрки четки, които за мен са много удобни и нанасям лак в пъти по-бързо отколкото със стандартните по-тесни четки. 
Това е нюанса. 

Тези макси четки са наистина много удобни. Нанесох 2 слоя от този лак. Пред това разбира се основа-ползвам за основи и топове тези на Перфект. Винаги съм била доволна от тях. 
Това е маникюрът. Много празничен, една идея по-кичозен и весел, отколкото исках да е. 

Използвах бял тънкописец на Nail art - Golden …

Грижа за косата

                                             Грижа за косата
Грижата за косата си е цяла наука ако питате мен. Понякога е голямо лутане докато намериш правилните продукти. Всичко зависи от типа коса, цвета, структурата на косъма, формата на подстригване и още много, много неща. Тази публикация ще посветя на любимите ми продукти за коса, които съм ползвам в момента и които харесвам за косата си. Аз изключително много експериментирам с продукти за коса-къде успешно, къде не. Като се замисля може би косата е нещото да което най-много се грижа във визията си. Нека на първо място уточня каква е моята коса, а след това и грижите, които полагам за нея.



Естественият цвят на косата ми е тъмно кестеняв-почти черен. Гъста е, бухнала, косъма ми е плътен, твърд и лесно се поддава на обработка. Имам права коса, но често се чупи на най-различни места. Дължината както ще видите и на снимките и някъде до гърдите. Подстгригвам я на всеки 2-3 месеца с по 2-3 см. Обожавам дългите коси, но в моментът в който м…