Пропускане към основното съдържание

Моите любими цитати от книги

                                                       

                                Цитати от книги

                                                         Част I



От доста време исках да напиша такава публикация. Ето, че днес й дойде времето.
Става дума за цитати от книги-или по-точно, моите любими цитати, които събирам, от книгите, които чета.
Имам този навик, когато чета книги да си записвам мислите, които са ме впечатли или в тефтер или ако нямам под ръка независимо къде.
Това ми е нещо като хоби.
Сега съм си поставила за задача да ги събера тук-ще са на едно място и систематизирани.
Тъй като съм страстен читател просто нямаше как да не направя такава публикация.
Сигурна съм, че всички от вас, които обичат да четат си имат свои любими цитати, мисли, фрази от книги.
Започвам с някои от тях-постепенно ще добавям.

Разбира се, ще дам начало на публикацията с един любим мой цитат, от първа страница, първа глава и началото на най най-любимата ми книга "Гордост и Предразсъдъци" на Джейн Остин,а именно:

1."
Общоизвестна истина е, че всеки богат, млад мъж трябва да си взема съпруга. Все едно каkво чувства такъв един човек, все едно каkво си представя, когато пристига за първи път в някой край; тази истина е тъй загнездена в съзнанието на новите му съседи, щото всяко семейство го възприема като законна собственост на една от дъщерите си."

Джейн Остин, "Гордост и Предразсъдъци"

приятно четене :)

2.
"Ти мe омагьосваш и ме побеждаваш. Но тази магия е по-приятна от всичко, което бих могъл да изразя, и победата, постигната от теб ми е по-скъпа от всяка моя победа.".

Мистър Рочестър, "Джейн Еър" , Шарлот Брюнте

3."За да бъдем щастливи трябва да вярваме във възможността за щастие."

 Пиер Безухов, "Война и мир", Лев Толстой

4.
"Той ще ме нарече "коварна". А думата "коварна" винаги ми е доставяла удоволствие.След думата "жестока", най-приятна за женското ухо е думата "коварна" и изисква най-малко усилие да се заслужи."

Опасни връзки

5.
Жените имат крилато въображение. То мигновенно подхвръква от харесването към любовта и от любовта към брака.

Мистър Дарси, "Гордост и Предразсъдъци" , Джейн Остин


6."Тя беше ледена като сладолед и също толкова бързо се разтапяше."

Любовникът на Лейди Чатърли

7.
"Frankly.my dear-I don't give a damn"-"Честно ли скъпа?Не давам пукната пара".

Ред Бътлър,"Отнесени от вихъра" ,Маргарет Мичъл

8."Аз лесно бих простила неговата гордост,ако той не беше засегнал моята."


Елизабет Бенет, "Гордост и Предразсъдъци" , Джейн Остин

9."И най-мъдрият и съвършен човек, всъщност и най-мъдрите му и добронамерени постъпки могат да станат обект на присмех на оня, чиято единствена цел в живота е да се присмива над другите."

"Гордост и Предразсъдъци" , Джейн Остин

10.
"Няма нищо по-измамно от привидната скромност-заяви Дарси. Зад нея обикновено се крие незачитане на чуждото мнение, а понякога-самохвалство".

"Гордост и Предразсъдъци", Джейн Остин

11.
"За мене целият свят е разделен на две половини:едната-тя, и там е цялото щастие, надеждата и светлината;другата половина-всичко, дето я няма, там всичко е безнадеждност и тъмнина". 

Княз Андрей Болконски, "Война и мир "

12."
И освен това,забелязал съм, че колкото по-малко се харесва една жена,толкова по постоянна е тя."
Война и мир

13.
"Той бе един от ония хора, които избират своите политически убеждения както дрехите-по модата, но които затуй изглеждат най-разпалени привърженици на тези убеждения"=

" Война и мир "

14.
"И ако опитът не стигне свойта цел,поне ще имам чест да съм го предприеи."

Лафонтен

15.
"Не изпускай мига на щастието, карай другите да се влюбват в тебе, влюбвай се и ти сам.
Само туй е истинскf в живота. Всичко останало е празна работа."

"Война и мир"

16.
"Цялата човешка мъдрост се включва в тези две думи:чакай и се надявай."

"Граф Монте Кристо"

17.
"Дали си се досещала някога, че изпитвах към теб най-силната любов, която мъж може да изпитва към жена? Че те обичах дълги години, преди най-после да те имам?
Обичах те, но не можех да допусна да го узнаеш. Защото ти си жестока към тези, които те обичат, Скарлет. Ти приемаш любовта им и я размахваш ката бич над главите им."


"Отнесени от вихъра"


18.
"Наистина, красотата е в очите на този, който обича."

"Роксолана ",Паоло Загребелни

19
.

"Човека можеш да го лишиш от всичко - от щастие, от радост, от свобода. Но не и от смелостта."

"Роксолана"

20.
"И ако човешката алчност и подозрителност са безгранични, безгранична е и човешката суета.

"Роксолана"

21.

"Човек на този свят трябва да има свое оръжие. Както хищникът - зъби и нокти, както змията - отрова, както бог - гръмове и мълнии, както жената - красота и привлекателност."

"Роксолана"

22.

 "На този свят няма нито щастие, нито нещастие, има само сравняване между едно състояние с друго. Нищо повече. Само, който е изпитал безгранична злочестина, може да изпита безгранично щастие. Човек трябва да е пожелал да умре, за да разбере колко хубав е животът."

"Граф Монте Кристо"


23.

"Всяка жена може да привлече един мъж. Номерът е да го задържиш."


"Другата Болейн", Флипа Грегъри


24."-
Да изчакама, майко, да изчакаме. Цялата човешка мъдрост се заключава в тази единствена дума. Най-велик, най-силен и главно най-ловък е този, който умее да изчаква."

"Кралица Марго", Александър Дюма-баща

25.
"О, Ашли, всичко се оказа съвсем различно от мечтите ни!
 Винаги е тъй- отвърна той.- Животът не е поемал към нас задължение да осъществява мечтите ни. Трябва да вземем каквото ни предлага и да сме благодарни, защото и по- лошо би могло да бъде."


"Отнесени от вихъра"

26.
"Вие ме обичате, следователно, аз няма какво повече да ви искам и съм най-щастливия човек на света, но вие сама знаете, че на щастието винаги липсва нещо. Адам сред Рая не е бил напълно щастлив и е отхапал онази злополучна ябълка, вселила в нас непреодолимото любопитство, което ни кара цял живот да тичаме подир неизвестното."

"Кралица Марго"

27.
"Който иска да улови орел не обръща внимание на врабчето."
"Тримата мускетари"-Александър Дюма

28.
„Често ми е хрумвало, че доброто възпитание е може би онзи външен заглушител, който не дава да се разбере, че ти се пръска сърцето.”

"На изток от рая", Джон Стайнбек

29.
Истината е,че жената никога не прощава на друга жена, ако тя й отнеме дори мъж, когото не обича."

"Кралица Марго"

30.
"Поразително е упорството на жените да запазят веригите, които оковават тях самите!"

"Отнесени от вихъра", Маргарет Мичъл



31.
"Има два момента, в които могат да се направят големи пари - единият е при създаването на държавата, другият е при рушенето й. При създаването печалбите се трупат бавно, а при краха - с главоломна бързина."

"Отнесени от вихърд", Маргарет Мичъл

32.

"Тя се наслаждаваше на щастието да чете свободно в тази душа, оставайки самата тя непроницаема."

"Кралица Марго"

33.

Запомни от мен,че не трябва да съдиш по първите впечатления"

"Джейн Еър" , Шарлот Брюнте

34.

"Ти си добра с онези, които са добри с теб. А според мен така и трябва да бъде. Ако хората са винаги кротки и се покоряват на жестоките и несправедливите, лошите винаги ще вършат каквото си искат; няма да се боят от нищо и няма никога да се променят, а ще стават все по-лоши и по-лоши. Когато ни ударят без причина, трябва да отговорим на удара с удар — уверена съм в това, — и то с такава сила, че този, който ни е ударил, завинаги да се отучи да удря."

"Джейн Еър"


35.
"- Когато нещата са най-зле, Скарлет, единственото нещо, което човек може да направи, е да намери за какво да се смее. Иначе би полудял..."

"Скарлет" ,Александра Рипли


36.
."Принадлежиш на мене, Скарлет, не си ли го разбрала? А ние принадлежим на целия свят. Не сме хора домошари. Ние сме авантюристите, пиратите, онези, които пробиват блокади. Без предизвикателства не живеем пълноценно. Можем да идем навсякъде и щом като сме заедно, всичко е наше. Но, миличка, ние няма да сме негови. Това е за други хора, не за нас."

"Скарлет"

37. — Но защо, за бога, се ожени за нея, след като си знаел всичко това? — попита Розмари.
— Защо? — изкриви Рет устата си в усмивка. — Защото беше истински огън и толкова безразсъдно, упорито смела. Защото под обвивката на всички свои претенции беше всъщност уязвима като дете. Защото не приличаше на нито една жена, която съм познавал. Тя ме очароваше, вбесяваше, подлудяваше. Обичах я толкова всеотдайно, колкото тя обичаше него. От мига, в който я зърнах. Беше нещо като болест.
Каква гротескна, груба шега е животът. Сега Ашли Уилкс е свободен и би могъл да се ожени за Скарлет тутакси, а аз искам да се отърва от нея. Естествено това я кара да се вкопчи за мене. Тя иска единствено онова, което не може да притежава."


"Скарлет"

38.„Какво ми става, за бога — мислеше си Скарлет, докато от очите й бликаха сълзи. — Превръщам се в безхарактерна ревла — точно в създанието, което безкрай презирам. И какво толкова, ако ми трябва повече време, за да получа онова, което искам? Ще имам Тара… а и Рет, ако ще да ми трябват сто години.“

"Скарлет"

39
."Не се ли канеше да я прелъсти? Ако имаше такова намерение, щеше да се натъкне на най-голямата изненада в живота си. В тази игра щеше да го победи точно както в състезанието с конете.
Освен това щеше да е забавно да накара такъв арогантен и самодоволен мъж да се влюби безнадеждно в нея. Мъжете не бива да са толкова красиви и толкова богати, иначе започваха да си въобразяват, че се изпълняват всички техни прищевки."


"Скарлет"

40."Стига да поискам нещо, то става мое."

 Ан, "Другата Болейн"





Коментари

Популярни публикации от този блог

Модата през вековете:Част 1 Ренесанс и Тюдори

Модата е нещо, което винаги стремглаво се развива. Тя се мени през различните времена и периоди от човешката история. Оформя се и се развива също така под влиянието на много фактори. Тъй като се интересувам много от история както вече споменах, у мен се зароди идеята да прочета и науча повече за модата през вековете. Винаги ми е било интересно какво се е носело в предишните епохи, какви са били жените тогава, как са изглеждали. От дълго време се канех да започна да се занимавам с това и много ми се искаше да разуча специално за женската мода в различните времеви периоди-Средновековие, Ренесанс, Ново Време и т.н. Основните източници, които ще използвам са главно чуждестранни интернет сайтове посветени на модата. С интерес откривам, че има много такива блогове и сайтове, в които хората интересуващи се от тази тема споделят своите знания.  Има доста различни източници. За мен е много вълнуващо да се захвана с това и започвам с голям ентусиазъм. Това „проучване” се оказа много п

Незаменими продукти:Шампоаните на "Здраве"

Здравейте! Днешната ми публикация ще бъде за един любим мой продукт за грижа за косата, а именно шампоан Здраве Актив. Реших да му посветя отделна публикация, защото смятам, че си заслужава да се пробва и, защото от доста време не бях попадала на такъв добър продукт на такава цена и с такова качество, който изпълни всички неща, които обещава. Искам да уточня, че използвам тези шампоани от доста време вече и затова представата ми е обективна, но все пак подчертавам, че това се отнася само до моята коса и моите нужди. Пробвала съм всякакви шампоани-и скъпи и много ефтини. Единствените три продукта, на които се връщам многократно са шампоаните на Здраве Актив , серията на Клоран с китайски божур и един медицински шампоан на Юсерин Dermocapiliare , за който по-нататък ще направя ревю. Правила съм си много експерименти и съм пробвала всякакви марки на пазара. Но това са трите шампоана, които идеално пасват на косата ми и удовлетворяват нейните нужди. Имам много чувствителен скалп и

Модата през вековете:Част 2:Рококо и епохата на Мария - Антоанета.

Здравейте, прекрасни!  Навън е доста студено и зимно, но на мен ми е пъстро и цветно, затова съм подготвила и една цветна, кичозна, розово-бонбонена и екстравагантна публикация, която ми беше много приятно да напиша. Запитвали ли сте се някога какви са били жените в миналото, как са се грижили за себи си, а как са се обличали? Харесвате ли костюмните драми, огромните обемни рокли и прическите в рококо стил? Ако се интересувате от историята и модата през различните епохи, днешната ми публикация е за вас и ще се радвам ако ви хареса и внесе хубаво настроение и разнообразие в деня ви. И така, ще става дума за мода, кринолини, прически през тази така пъстра и авангардна сама по себе си епоха на рококо. През XVIII век във Франция и на други места в Европа възниква промяна в културата и начина на живот в европейското общество. Започва епохата на Просвещението.   Просвещение:   Интелектуално движение в европейската философска и политическа мисъл и в