Пропускане към основното съдържание

5 Авеню.Елизабет Арден

Привет момичета!
Днес вече се усеща пролетното настроение по улиците.Времето става все по-приятно и слънчево.Време е за пролетни аромати!
В този дух днешната ми публикация ще бъде посветена на един много добре познат и популярен дамски аромат-5 Авеню на Елизабет Арден.
Този парфюм носещ името на култовата нюйоркска улица стоя известно време в wish list-тата ми и смятам, че точно сега с настъпването на пролетта беше подходящият момент да се сдобия с него.



И тъй като исках да сменя тежките, сладникаво-зимни аромати с едно свежо пролетно ухание се спрях именно на този парфюм.
Предполагам, че много от вас го познават добре.В интерес на истината това е един доста ретро парфюм. Произведен е 90.те години на миналия век през 1996 година.
Неговата създателка е Ан Готлиб.
Този аромат е много известен и масов особено сред по-зрелите дами. Неговият бум е бил през разнните години на демoкрацията у нас, а и по-късно.Тогава е бил изключително търсен и продаван.
За мен това е класен, стилен и изтънчен парфюм. Знам, че е малко ретро, но това никак не ми пречи.
Аромата е класически, елегантен и ненатрапчив.Струва ми се, че е подходящ за всяко време от деня, за всеки сезон и повод.
Това е наистина универсален парфюм.
Смятам обаче, че би бил най-подходящ точно за пролетно време, защото за мен е подчертано пролетен, свеж и лек.
И мисля, че в пролетни и летни дни ще се развива най-добре. 
Въпреки това искам да отбележа, че се развива изключително добре и в дъждовно и хладно време.
Какви са най-общо впечатленията ми от парфюма?
Уханието му е нежно и ефирно. Направи ми впечатление, че това е аромат, композиран от множество нотки. И нито една от тях не преобладава. 
Аз не усещам определена нотка, която да взима привес над останалите. Аромата е изключително добре балансиран. Не дразни чувствителного ми обоняние.
По описание парфюмът съдържа тези нотки:
Връхни:магнолия, люляк, лайка, момина сълза
Средни:карамфил, теменужка, праскова, индийско орехче, жасмин, иланг-иланг, българска роза, цитруси, тубероза
Главни:карамфил/подправката/, ирис, ванилия, амбър, муск, сандалово дърво






Това, което усеща моят нос:
цитруси, люляк, в началото, после лек мирис на лайка, който се улавя съвсем леко.
Мирише ми на зелено, свежо, на букет от цветя.
Според парфюмният сайт Фрагрантика и хората гласували там най-изтензивно усещащете нокти са люляка, момината сълза и лайката. Аз също усещам най-много тези аромати.
5 авеню е типичен флорален аромат, почти не е сладникав, леко пудрен. Това е което усещам аз.
За мен аромата е изцяло флорален-усещам любимия ми люляк в началото когато се напръскам, след това усещам повече цитруси и зеленина. Не усещам белите цветя, нищо сладко, жасмин, ванилия, сандалово дърво изобщо не надушвам. Муска, също е даден като главна нотка, но за мен няма дори помен от муск в този парфюм.
Ориенталските подправки също не ги усещам. Парфюма се класифицира най-общо като цветно-ориенталски.
Няма как да познавам всички парфюмни есенции и нотки разбира се, но не долавям никъкъв мирис на карамфил, а поврявайте ми знам много добре как мирише тази силна подправка!
Изцяло мога да определя аромата като подчертано флорален.
Всичко, коеуто усещам върху себе си са цветя-люляци, лайка, пудра и зелено, много зелено и свежо ухание.
Разносвам го във всекидневието-предимно на работа. За офиса е много подходящ, защото не се натрапва, фин е и сещеврменно се носи около теб и се усеща добре.
Сега за трайността-парфюма не може да се нараче тежък или силен. Трайността му е много добра. Усещам си го през целия ден, като вечерта вече се изпарява и го улавям едва, едва.
По някое време през деня подновявам, но не защото не го усещам, а просто защото много ми харесва и искам да се напръскам пак :)
Вечер като си легна го усещам пак, съвсем леко. Не зная дали остdвя шлейф след мен, не мога да преценя добре.
И в заключение да кажа, че много ми допадна парфюма.
Мирише "на букет от свeжи цветя, набрани по Великден"-това е едно от описанията, на които попаднах за него. И мисля, че е съвсем точно.
Асоциирам този аромат с току що наваляна от дъжд, пролетна градина. 
Това е много приятен, женствен аромат.Истинска класика и няма да излезе от мода.
Не бих казала обаче, че е подходящ за всяка възраст. Мисля, че най-вече би подхождал на жени след 20-25, 26 години и нагоре. И мисля, че основно на такива жени би се харесал. 
Взех си парфюма от Венера Кометикс. Пристигна за един ден и съм много доволна.
Взех си 125 мл-това най-голямата разфасовка, която се предлага. Цената + доставката беше около 50 лева.
Ще завърша с това, че парфюмната ми мания продължава да се разраства и да си увеличава размерите.
Простf обичам уханията!
А какви са вашите аромати за пролетта? Харесвате ли 5 Авеню?
На каuво ще заложите през пролетно-летния сезон? Много ще се радвам да споделите.

Ароматни и слънчеви дни!
Деси

Коментари

Популярни публикации от този блог

Модата през вековете:Част 1 Ренесанс и Тюдори

Модата е нещо, което винаги стремглаво се развива. Тя се мени през различните времена и периоди от човешката история. Оформя се и се развива също така под влиянието на много фактори. Тъй като се интересувам много от история както вече споменах, у мен се зароди идеята да прочета и науча повече за модата през вековете. Винаги ми е било интересно какво се е носело в предишните епохи, какви са били жените тогава, как са изглеждали. От дълго време се канех да започна да се занимавам с това и много ми се искаше да разуча специално за женската мода в различните времеви периоди-Средновековие, Ренесанс, Ново Време и т.н. Основните източници, които ще използвам са главно чуждестранни интернет сайтове посветени на модата. С интерес откривам, че има много такива блогове и сайтове, в които хората интересуващи се от тази тема споделят своите знания.  Има доста различни източници. За мен е много вълнуващо да се захвана с това и започвам с голям ентусиазъм. Това „проучване” се оказа много п

Незаменими продукти:Шампоаните на "Здраве"

Здравейте! Днешната ми публикация ще бъде за един любим мой продукт за грижа за косата, а именно шампоан Здраве Актив. Реших да му посветя отделна публикация, защото смятам, че си заслужава да се пробва и, защото от доста време не бях попадала на такъв добър продукт на такава цена и с такова качество, който изпълни всички неща, които обещава. Искам да уточня, че използвам тези шампоани от доста време вече и затова представата ми е обективна, но все пак подчертавам, че това се отнася само до моята коса и моите нужди. Пробвала съм всякакви шампоани-и скъпи и много ефтини. Единствените три продукта, на които се връщам многократно са шампоаните на Здраве Актив , серията на Клоран с китайски божур и един медицински шампоан на Юсерин Dermocapiliare , за който по-нататък ще направя ревю. Правила съм си много експерименти и съм пробвала всякакви марки на пазара. Но това са трите шампоана, които идеално пасват на косата ми и удовлетворяват нейните нужди. Имам много чувствителен скалп и

Модата през вековете:Част 2:Рококо и епохата на Мария - Антоанета.

Здравейте, прекрасни!  Навън е доста студено и зимно, но на мен ми е пъстро и цветно, затова съм подготвила и една цветна, кичозна, розово-бонбонена и екстравагантна публикация, която ми беше много приятно да напиша. Запитвали ли сте се някога какви са били жените в миналото, как са се грижили за себи си, а как са се обличали? Харесвате ли костюмните драми, огромните обемни рокли и прическите в рококо стил? Ако се интересувате от историята и модата през различните епохи, днешната ми публикация е за вас и ще се радвам ако ви хареса и внесе хубаво настроение и разнообразие в деня ви. И така, ще става дума за мода, кринолини, прически през тази така пъстра и авангардна сама по себе си епоха на рококо. През XVIII век във Франция и на други места в Европа възниква промяна в културата и начина на живот в европейското общество. Започва епохата на Просвещението.   Просвещение:   Интелектуално движение в европейската философска и политическа мисъл и в